woensdag 10 juni 2009

LBC-NVK-ondernemingssites op applaus onthaald


Zojuist gaf ik mijn 'maiden speech'. Het LBC-NVK-project ondernemingssites stond immers op de agenda. En een 'maiden speech' gebeurt hier in het Engels. Oef.

Ondernemingssites zijn (kleine) websites die worden opgebouwd en onderhouden door LBC-NVK-afgevaardigden in bedrijven en organisaties. Onze militanten volgen opleiding bij ons en kunnen na twee dagen vorming een bedrijfssite uitbouwen. Een ideale vorm van digitale communicatie.

Veel werknemers gebruiken de computer in hun dagelijkse werk of beschikken thuis over internet. Werknemers zitten verspreid op verschillende locaties of departementen. Internet kan hen verbinden, het is een nuttig communicatiekanaal geworden. De informatie kan via het net ook snel worden verspreid.

Ik sprak over ons project met de deelnemers van het forum. Eerst plenair, nadien via een 'bus stop system' informeel. Ik kreeg veel 'wachtenden' bij me. Dat was prettig. Zo kon ik met een kleinere groep dieper ingaan op het project. Vakbonden uit bijvoorbeeld Finland en andere Europese landen bleken erg geïnteresseerd. Men was vooral erg aangetrokken door de manier van werken: het aanbieden van opleiding voor onze militanten, de helpdesk die aan het project verbonden is en de eventuele vervolgopleiding. Ook stelde de groep een aantal vragen over de houding van de bedrijven zelf. Die staan wellicht niet te springen om dit soort vakbondsinitiatieven dacht men. Al blijkt dit laatste uit onze ervaring best mee te vallen. Veel stimulerende en enthousiaste reacties en dat is motiverend voor ons!

Zelf een kijkje nemen bij een van onze ondernemingssites?

Surf naar www.ondernemingssites.be

Auteur: Monique Braam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten